Oikeaa ruokaa

Ketogeenisella ruokavaliolla nautitaan mahdollisimman puhdasta ja käsittelemätöntä ja vähän hiilihydraatteja sisältävää ruokaa. Jotta tiedän, mitä ruokani sisältää, jätän kaikki marinoidut lihat kaupan hyllylle ja maustan lihani itse. Prosessoiduista lihoista käytän toki pekonia, palvikinkkua yms kohtuudella. Pyrin ostamaan luomua kukkaron sallimissa rajoissa.

Kaikki paneroitu liha ja kala on tietenkin kiellettyjen listalla.

Mikäli syöt vähärasvaista lihaa, kuten esim broilerin rintafilee tms niin huolehdi, että saat aterialla myös rasvaa- nimenomaa riittävä  rasvan saanti tekee kylläiseksi eikä tarvitse taas tunnin päästä kaivella kaappeja, kun vatsassa on tyhjä kolo.

Hyviä rasvan läheitä ovat mm oliiviöljy, kookosöljy ja voi sekä pähkinät kohtuullisesti nautittuina. Kannattaa kiinnittää huomiota pähkinöiden hiilihydraattisisältöön.

Ruoan lisäksi kannattaa kiinnittää huomio riittävien vitamiinien ja hivenaineiden saantiin sekä elektrolyytteihin.

Itse nautin omega3, monivitamiini-fytoravinnevalmistetta, C-vitamiinia, D-vitamiinia ja Magnesiumia muun ruoan lisäksi

Myös Kaliumin ja suolan saati ovat tärkeässä roolissa- nyt ei suolaa tule leivästä eikä muista käsitellyistä elintarvikkeista, kun ne ei ruokavalioon kuulu.